fredag 12 augusti 2011

Ett minialbum (Helenes kitt)

Då så, då tänkte jag visa er minialbumet. I mitt kitt fanns det med en spiral som fungerar i en Bind-it-all maskin. Det går att göra massor av fina saker med hjälp av den. Idag tänkte jag som sagt visa er ett minialbum där jag använt maskinen. Imorgon tänkte jag visa er ett annat alster då jag inte använt maskinen men väl spiralen som fanns med i kittet. Ni som blir sugna på att göra ett minialbum eller liknande och har köpt kittet får gärna komma in i Scrapbutiken och låna maskinen för att binda ihop albumet.

När jag gör album börjar jag alltid med att bestämma hur stort det ska vara. Den här gången tänkte jag använda några av de fina tagsen som var med i die-cut-arket. Så jag skar ut bitar ur grön cardstock som var lika stora som tagsen.

Sen brukar jag alltid välja ut vilka kort jag vill ha med. Dessa brukar jag sedan lägga ut på sidorna innan jag klistrar fast. Då kan man flytta runt dem och kolla att man får med allt.

Framsidan höll jag enkel. Klistrade bara fast en stor knapp. Jag tycker också om att knyta fast band och snören i spiralen på albumet. Det gröna bandet är från kittet.


Det blev inte så mycket dekorationer i det här albumet för jag tyckte att tagsen var så fina. Men jag har klistrat fast några klistermärken på en del ställen. Skrivit lite text på pappersremsor och satt fast lite spets och blommor.

Har också gjort några tags som jag stuckit ner bakom några av korten.





Hoppas ni blev lite inspirerade och vågar prova att göra album. Det är inte så svårt och det är så himla kul! Om någon skulle vilja gå på kurs och göra album så prata med Petra så ordnar vi det.

Material ur kittet:
grön cardstock
Tags från die-cut-arket (Graphic45)
Laxrosa spets
Blomma
Papper - PinkPaislee- Butterfly Garden / Flower Blooms
Grönt band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar