tisdag 1 februari 2011

Kärlek...

...kan jag inte vara utan. Tänk en usel dag då man bara valt fel i alla situationer att få mötas av ovillkorlig kärlek från en make, sina barn, husdjur eller någon annan kärlek, då känner jag att livet är ju ok i alla fall!

Idag presenterar jag ytterligare ett stafflikort ( ja, jag vet men de är ju så roliga att göra!). Allt material som använts kommer från Scrapbutiken om inget annat sägs.
Ofta får jag höra av maken att allt jag gör försvinner, att jag inte har kvar något av all mödan jag lägger ner i alstren. Så jag tog honom på orden och har här gjort ett kort som ska få pryda mitt skrivbord!
I bakgrunden har jag klippt ut ett hjärta av DCWV:s Mariaposa White Butterflies gold. Över det har jag satt ett kort på nämda maken och ett citat som jag gillar. Texten är av svart CS och utstansat med QK:s Chandelier. Jag fuktade bokstäverna lite och strödde över lite Perfekt pearl i guld.
Som lås till staffliet sitter två retroblommor, grön och röd (samma röda som kortbasen) med en mitt gjord av två knutar av det röda bandet jag använde till blomman uppe på kortet.
Under sitter några hjärtan som jag hade i  mina lådor.
Blommorna har jag gjort av band i guld och rött. Jag virade dem runt till en lagom storlek och så sydde jag några stygn i botten. De sitter monterade på en retroblomma i grönt pärlemor-CS. Jag tog en extra grön retroblomma och tog isär bladen och satte in där det fick plats runt blommorna. En guldpin fick hänga med ( den blev guldfärgad efter en omgång med en Paperpen). På den hänger två charms, ursprung väldigt okänt!
Även här fick jag plats med några hjärtan. =)
Det var svårt att fotografera så att man kan se de guldsprakande kropparna på fjärilarna som flyger över pappret. Jag tycker det är så fint! Det är lite extra men det tar inte över när det är så lite bling i pappret. Jag vill ha fler sådana!
Hoppas ni har gillat mitt första egna kort! Känns ju nästan lite märkvärdigt! =)

på återseende imorgon, eller ja, senare idag..... =)
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar