måndag 31 januari 2011

Alla fyller år

Därför kan man väl inte göra för många födelsedagskort eller?
Jag börjar veckan med ett rätt så stilrent kort som jag började på under en av våra underbart roliga Inspirationsträffar hos Scrapbutiken.
Detta är min för tillfället absoluta favoritfärg!
Jag har faktiskt gjort mitt första stafflikort, det var ju vådligt enkelt och väldigt roligt.
Jag har gjort dörrar med ett lås på. Som dekoration har jag använt en mask, blomranka, och sedan lagt i Glossgel-penna, Emerald green. när den torkat (ca 30 min), blir den så här blank och fin.
Som lås för själva kortet har jag två lager av samma vita cardstock som inne i kortet. Kanten är stansad med en Martha Stewart-stans.
Låset ( sitter fast med brads) som jag använt finns i Scrapbutiken som har mängder av fina charms, kolla in nätbutiken!

Jag älskar den här stämpeln! Så användbar, det är en Vilda stämpel som finns hos Scrapbutiken.
Här har jag stämplat med silverdyna och sedan penslat över med Perfekt pearl i samma nyans som det blågröna pappret.
Det blir en fin effekt, dels blir färgen mer varierad men jag tycker inte att jag upplever texten så platt som annars när den glimrar lite grand.

På insidan har jag maskat med samma blomgirlang igen. Jag tycker det kan vara trevligt att inte skriva rakt upp och ned på ett kort, vilket jag kommer på mig själv med att göra oftast! Detta borde väl få mig att tänka till innan?!

Senare i veckan kommer ni få se min tolkning av Helenes skiss. den blir rolig att göra... hm ...ja tankarna är redan igång, vi får se vad det blir...
På återseende imorgon!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar