tisdag 8 februari 2011

Använd minsta spillbit...

Hejsan

Är du som jag och sparar på spillbitar? Har du någon bra förvaring för dessa? Själv använder jag just nu skrivbordslådor. En för cardstock och en för mönstrade papper. Nackdelen är att man liksom inte ser vad man har i sin låda och därför blir det kanske inte använt utan det ligger mest där. Ibland har jag tänkt att man borde utmana sig själv och scrappa ett kort i veckan då man bara får använda papper från sin spillåda. Men det blir aldrig riktigt av. Har ju alltid något snyggt nytt papper som man vill sätta saxen i...
Hmmm, känner ni igen er eller är det bara jag som lider av detta?

Till idag har jag i alla fall tagit vara på även de minsta spillbitarna. Det blev ytterliggare ett kärlekskort med djurtema. Har använt en kanske lite udda färgkombo men jag tycker den fungerar. Vad säger ni?
Turkost och rött?
Det tjocka röda papperet med vita prickar på sandpapprade jag utmed kanterna för att få fram en vit kant. Den söta stämpeln är en Penny Black stämpel som har funnits till försäljning i butiken, vet ej om den fortfarande finns kvar. Men man kan i alla fall låna den om man går på en av Scrapbutikens kurser.
Text stämpeln har jag embossat med vitt pulver för att den ska synas bra på det mönstrade papperet. Sedan hr jag dekorerat med vitt zig-zac-band, vit liten ros och turkosa brads.
Nu till att ta vara på minsta spill...
När man använder exempelvis en Martha Stewart kantstans blir det massor med runda (eller andra former) små skräpbitar. Dessa har jag klistrat fast runt katten som lite bakgrund. Tycker det blev ganska häftigt. Blev lite inspirerad till detta efter att ha läst sista nummeret av Magnolia tidningen. Där hade de gjort liknande bakgrunder men med hjälp av pennor.

Blev du inspirerad att prova denna bakgrundsteknik? Skicka gärna en bild på ditt alster till siermans_h@hotmail.com så kan jag visa dem här i bloggen.


Material från Scrapbutiken:
Rött papper med vita prickar - inkido
Turkost cardstock
Vitt cardstock
Svart stämpeldyna
Vit liten ros
Embossing dyna
Vitt embossingpulver
Penny Black stämpel - katt
Textstämpel från Papermania -kykling setet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar