söndag 13 februari 2011

Vad passar bättre en söndag än en riktigt bra bok?

Jag är en riktig boktok. Älskar att läsa böcker i långa rader. Tyvärr räcker väl tiden inte alltid till nu för tiden men några böcker hinner jag med i alla fall. Så till idag tänkte jag visa ett bokmärke jag har gjort.

Jag använde en av de största tagsen som finns hos Scrapbutiken som bas till mitt bokmärke.

Sedan använde jag mig igen av den söta giraffen från Vildastamps. Jag stämplade också upp apan och färglade med promarkers. Fåglarna och blomman har jag embossat. Jag klippte ut ett hjärta ur röd cardstock som jag rev utmed kanten på så att det skulle se lite slitet ut. Ett spelkort fick också vara med. Längst ned använde jag lite av den vackra brunna spetsen som finns hos Scrapbutiken. Några alpha stickers från October Afternoon (privat) fick utgöra titeln. Till sist ett snöre och några halvpärlor från YouDo.

Material från Scrapbutiken:
Stor tag
Röd cardstock
Giraff stämpel från Vildastamps
Apan - CreaMotion Clear Stamps
Fågel från Hug & Hunny - Papermania
Svart emobossingpulver
Halvpärlor från YouDo
Brun spets

Hoppas ni blev lite sugna både på att göra ett bokmäke och kanske ta er lite tid att läsa.
Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar