måndag 7 februari 2011

Börjar veckan med ett enkelt kort


Börjar veckan med några kort. Först ut är ett mycket enkelt kort. Det tog nog bara en halvtimme att göra men jag tycker det blev ganska gulligt i alla fall. Jag kommer hålla mig till djur- och kärlekstema den här veckan.

Har använt ett svart cardstock som bas. Sedan har jag använt ett härligt röttpapper med vita prickar. På båda dessa stansade jag bort hörnen med en hörnstans från Panduro. Har nog aldrig använt den här med den här formen förut. Men nu är det gjort. Gillar annars mest när hörnen bara är rundade.

Sedan har jag använt mig av två stämplar från Vildastamps. Giraffen och texten. Texten är embossad med svart. Och giraffen har jag färglaggt med promarkers.
Den vackra svarta spetsen tycker jag är riktigt romantiskt och jag satte ihop den med hjälp av en blomknapp (privat) och två vita hjärtpins. Jag gjorde också en dekoration uppe i hörnet utav cs och två öljetter.

Material från Scrapbutiken:
Svart cardstock
Rött papper från Inkido
Vildastämpel - giraff
Vildastämpel - du har fångat mitt hjärta
Svart spets
3-d kuddar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar