lördag 12 februari 2011

Stämplar på annat sätt

Hejsan

Hoppas ni har haft en bra lördag. Själv har jag varit en tur till Scrapbutiken idag och köpt några av de helt underbara stämplarna från Swalk, det var under stor beslutångest som två av dem fick följa med mig hem idag. Hade gärna tagit alla. Men man fyller ju år snart så det får kanske bli några fler på önskelistan istället :)

Idag tänkte jag visa er att det går att använda stämplar till andra områden än de man kanske först tänker på.
Jag har använt mig av stämpeln fiskegubbe från Vildastamps. Första gången jag såg honom tänkte jag: perfekt - min morbror som älskar att fiska fyller år snart. Har även använt honom till några LO som handlat om fiskelycka....
Men idag tänkte jag använda honom på ett Alla hjärtans dag kort...  Så här gjorde jag:
Först tog jag och stämplade upp honom och målade honom. Sedan tog jag saxen och figurklippte honom, fast jag klippte bort linan, flötet och kroken. Sedan satte jag fast en ny lina av tråd på fiskespöt. Jag gjorde ett hål i jackan på gubben så att jag kunde få fram tråden på framsidan av stämpelmotivet.  I andra änden på tråden knöt jag fast ett hjärta.
Längst upp embossade jag en text som jag tyckte passade kortet perfekt, nämligen: Du har fångat mitt hjärta. Jag använde ett underbart grönt band med vita prickar på, några små vita blommor och en brun paper pen när jag skulle dekorera kortet. Så här blev kortet när det var färdigt.
Material från Scrapbutiken:
Brun cardstock
Beige cardstock
Crate Paper - Lemon Grass Collection -straw
Du har fångat mitt hjärta - Vildastamps
Fiskegubbe - Vildastamps
Paper pen - Walnut Brown
Brilliance dyna - chocolate
Embossing pulver - clear
Vita blomor
Grönt band med vita prickar
Natursnöre tunnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar