tisdag 10 maj 2011

Morsdag kort

Hejsan

Ikväll bjuder jag på två morsdagkort där jag använt samma stämpel. Den har ni sett förrut men jag tycker verkligen att hon är så söt och användningsbar.

Till detta kort har jag använt ett vitt cardstock som bas. Sedan hittade jag så fina muffinsformar. Plattade ut en och använde som "matta" bakom stämpeln. Stämpeln är färglagd med promarkers. De små alfabets klistermärkena är privata men det finns liknande hos Scrapbutiken. De är verkligen praktiska när man gör kort tycker jag. Lagom i storlek.

Till det här kortet har jag istället använt ett skimrande cardstock. De finns i ett par olika färger (vinröd, svart, vit, brun, beige och grön) De är så fina och ger en lyxig känsla till kortet. Tyvärr syns det inte så bra på fotot. Sedan har jag använt mig av ett ljuvligt grönt papper med små rosor på och ett vinrött cardstock. Jag har även embossat den fina rosen (Inkido och finns i butiken) med ett embossingpulver som heter silver. Om du är sugen på att lära dig mer om embossing så kan ett hett tips vara att komma och besöka oss på träffen på lördag. (Se egen sida längst upp till vänster i sidspalten)

Vilket kort gillade du bäst?



Lycka till med era morsdag kort!

På söndag återkommer jag med en ny julkortsutmaning och jag har även kort i svartvitt att visa er.

3 kommentarer:

  1. Jag tyckker att båda två korten är väldigt fina.

    SvaraRadera
  2. Så söta morsdagskort!

    Kram, Outi
    http://pappersgalen.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så mycket för det helvita men i det här fallet tyckte jag mest om kort 1. Fast båda är vackra! :)

    SvaraRadera