fredag 20 maj 2011

Dekorera album och julkortutmaning

Jag köpte ett nytt scrapalbum med masonit (tror jag) pärmar som jag dekorerade med 4 av de nya läckra papprena som nu finns i butiken. Längst bak har jag skurit ut 9 bitar 10*10 cm som jag sedan sytt ihop på symaskin som en god vän lät mig låna :)
Sen sydde jag fast kartpappret som jag skärt ut i lagom storlek. Platserna jag besökt som hamnar i denna fotopärm har jag märkt ut med Rhinestones.

Stämplarna är privata men jag tyckte de passade så bra på mitt resealbum.




Håller även på och dekorerar insidan men det är inte klart än.
Nu över till Helens julkortsutmaning. Ni hänger väl på?
Denna gång har hon satt tema Pepparkakor. Jag har använt det fina julpappret som fanns i butiken förra julen.
Det var väldigt populärt och gick åt fort, men jag lyckades lägga vantarna på ett par av dem iallafall.
Även textstämpeln finns i butiken. Jag tog ett gamalt julfrimärke från 2006 och använde som dekoration. Stora motivstämpeln är en digi.


Samma papper på insidan :)


Ser fram emot vad ni hittar på :)

3 kommentarer:

  1. Vad snyggt både album och kort. Ska försöka mig på ett kort, men det har jag sagt förrut och inte hunnit...ler....

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Vad fiffigt att märka ut resmålen sådär på kartan!

    SvaraRadera