lördag 10 mars 2012

En ny tävling i mars......... Receptutmaningen

Mars månad är redan här och det är min tur (Primia) att hålla i en tävling. Riktigt roligt att sitta o knåpa ihop en utmaning och vi hoppas på många fina bidrag.

Vi vill även passa på att tacka för de fina bidragen som kom in till den senaste utmaningen! 
Och om några dagar presenteras vinnaren av DT-kitet till april men nu pågår röstning...

Denna gång tänkte jag att man skulle följa ett litet recept.
Layouter, kort och alter är välkommet så länge man följt receptet.


Vad ska då ditt alster innehålla:

söm i någon form (handsydd, maskinsöm eller ritad söm)
blommor
fjärilar (utstansade, bokmärken, stämplade eller ritade)
text  i någon form (handskriven, stämplad eller utskrift)
din favoritfärg (alstret får innehålla många färger men din favoritfärg ska finnas med)

I övrigt är det tillåtet att lägga till vad som helst.

Jag bjuder på ett kort som är min egen tolkning av tävlingen.
Jag sydde en blå söm för hand rund hela kortet. Blommor finns det ju som vanligt i överflöd. Fäste små utstansade fjärilar lite varstans.
Använde en gratulationsstämpel och även en textstämpel i bakgrunden. Min favoritfärg är brun och den färgen har jag som synes använt ihop med blått. Försöker att alltid använda någon färg ihop med brunt eftersom kortet gärna blir lite väl dystert annars.


Vi vill se nyskapade alster för just denna tävling, och det ska inte vara publicerad i någon annan tävling innan vår är avslutad.
Blogga gärna på egna bloggar och länka väldigt gärna till tävlingen!
Ni har från 10/3-12 till 9/4-2012 på er att lägga era alster i Inlinks, se nedan.

Vad vinner man? Jo, precis som förra gången tävlar ni om en plats som GästDesigner hos Scrapbutiken under maj 2012. Ett fint Dt-kit kommer på posten till vinnaren.

Skapa, njut och tävla............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar