måndag 19 mars 2012

Att tacka....

....vänner och bekanta blir så mycket roligare om man gör ett kort av tex Reprints nya papper!

Här har jag gjort ett `bra ha`-kort som är tänkt till att hitta sin väg till en trevlig värd eller värdinna. Jag anar redan vem som får det så nu lämnar vi det ämnet.....
Som sagt, Reprints nya papper faller mig definitivt i smaken!
De är rena och lagom sjabbiga. =-)
Det här är en tag som finns på ett papper som innehåller 6 olika motivtags. Och alla är lika fina!
Jag har satt vita eyelets i hörnen och använt mig av Helenes snöre ( designteamet kallar det så eftersom Helene är beroende av detta snöre!).
Bokstäverna är privata från ett gammalt foam-ark.
själva tagen har jag mattat på en mörkröd cardstock som jag smutsade ned lite med distressern Iced Spruce.
Sedan är tagen  monterad på ett ljusgrått cardstock.

Insidan blev mer än jag tänkt mig från början men när jag får en idé har jag svårt att låta bli att se vart det för mig.....

Ja, jag gillar verkligen den här färgställningen. Känns skönt att jag hade rätt och låg före min tid då på 90-talet...... då var mitt hem i precis samma färgskala!
Bokstäverna är även här privata och ett hopkok av överblivna alfabetsark.
För att dölja att det faktiskt är en färgskillnad i det vita i bokstäverna fick en del av dem ny färg....
Jag har använt vanliga fluid Chalks-dynor och distressdynor. De vill inte gärna torka på foam så jag drog ett tunt lager glaze-penna över.
nja, njae... kanske funkar... Vad tycker du?

Ha en underbar vår vecka nu och
på återseende!
                            // Linda


1 kommentar: