tisdag 5 november 2013

Våga hälften vunnit....


Hejsan på er! 
Hoppas ni har en skön tisdag framför er...

Idag tänkte jag bjuda på en layout med mycket dekorationer och många lager. Jag har använt mig av Primas serie School Memories och ett papper som heter Chalkboard Love
Papperet är härligt mönstrat på båda sidorna och ser ut så här:


Jag började med att skära bort lite runt om kanterna på papperet. Sedan monterade jag det på ett vitt cardstock, skar bort lite runt kanten igen och klistrade sedan fast det på ett rött cardstock. Cardstock i massor av olika färger hittar du här!

Sedan använde jag mig av ett fotografi som blickfång. Tog sedan vara på lite rester som jag hade från Julkortspapperet från Teresa Collins som jag använde för ett tag sedan. Jag har använt de rutiga delarna. Perfekt att använda spillbitar som detta för att exempelvis skriva på!
Jag använde mig också av de remsor som blev över av Chalkboard Love papperet. Som tredje del i detta har jag klippt ut de fina ramarna som finns på papperet Chalk Studio - Pictured from MME.
Pictured - CS1005

Sedan höll jag på en stund med att flytta runt på dessa tre komponenter tills jag tyckte att de låg bra på layouten. Då tog jag fram lite dekorationsmaterial som hör ihop med dessa papper.



Blommor i  blandade färger, visst är de helt underbart söta med den lilla pärlan i mitten?



Tags, fina som de är eller så kan man skriva på dem eller stämpla något, eller kanske sätta en knapp eller blomma på?

Har använt både tagsen och de små biljetterna på denna layout!


Knappar, så himla fina är dessa! Och så lätta och roliga att använda!


Hexagoner i olika färger.

 

Har även dekorerat tagsen lite extra genom att trä på vanliga röda träkulor och sedan knyta en knut . Tycker det blev rigtigt fint! Sen kan man lägga en liten limklutt under kulorna så sitter de fast på  layouten där man vill.


 Här  kan ni se hur jag satt allt lager på lager. Det är så himla roligt och blir fint med tycker jag.  Att sätta ihop ganska många olika dekorationer i ett kluster så här tycker jag ger en extra piff på layouten. Har också satt dit vanliga knappar en turkos och en vit och sedan toppat med en röd rhinesten


(Just det, jag vet att jag särskrivit favoritbok, ska fixa till det!)


Så här blev layouten i sin helhet! 



Så idag vill jag då utmana er lite. Jag hoppas att ni efter detta vågar prova...

mixa flera olika fabrikat på papper
sätta ihop många olika dekorationer i ett kluster
bygga upp en layout med många lager

Nu önskar jag er en pysslig tisdag!

1 kommentar:

  1. Jättefin layout! Så snyggt komponerat på alla vis. Tack för inspirationen!
    Kram Outi

    SvaraRadera