torsdag 21 november 2013

Fodral till ett A6-block

När jag skapade min sommarlayout med papper från Bo Bunny Cést La Vie fick jag en del spillbitar över. Dessutom finns det ju flera fina papper kvar. Jag passade då på att göra ett fodral till ett A6-block. Mycket enkla, ganska tråkiga, billiga block som behöver piffas till. Det blir också en ganska trevlig liten present och dessutom lätta att göra.


Ett cardstock räcker till ett fodral men vill du ha en ficka på insidan behöver du en liten bit till. Sen är det bara att dekorera med spillbitar eller de papper du vill. Jag har sällan en massa utstickande dekorationer så att man kan ha med blocket i väskan. Jag har använt mig av bokstavsstickers från Prima Life Time. Om du tittar riktigt noga kan du se att jag har använt mig av ett Q eftersom mina O var slut. Men jag tycker inte det gör något. Dags att visa insidan.


Här har jag gjort en ficka som man kan stoppa minneslappar, frimärken, matkuponger eller annat i. Jag har dekorerat fickan med  en ordstickers från Prima Lyric Collection. När blocket är slut är det bara att haka av det och sätta i ett nytt.

Vill du prova att göra ett fodral finns det en tutorial i min blogg. Vi ses nästa torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar