tisdag 26 november 2013

babykort

Idag visar jag er ett babykort jag gjort i rosa och blått. De papper jag använt kommer från MME och de är så fina i färgerna tycker jag. De är ur serien Cut and past och heter Hello och Story.

                      och   

Jag har använt vitt cardstock som bas. Kanterna har jag rivit med en edge scraper och sedan embossat med vitt embossing pulver. Små pärlor och lite utstansade blad. Fin vit tjock spets och lite blommor. Blommorna är ur egen gömma men det finns många liknande hos Scrapbutiken.





Den söta bilden är utklippt ur ett mönsterpapper från Graphic 45. och den söta träfågeln finns också i butiken.


Så här ser kortet ut när man öppnar det. Det hålls stängt med hjälp av en hjärtformad brads. Även lilla bilden med fjäril kommer från Graphic 45 papperet.


Hoppas nu att ni skaffar er en riktigt trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar