söndag 10 februari 2013

Fånga dagen...

...eller ett alla hjärtansdagkort. Ett kort som är användbart för fler tillfällen, eller om man bara vill ge någon en kram.
Grunden är cardstock, jag vet inte hur man skulle klara av att göra kort utan dessa papper. De får nog inte så stor uppmärksamhet som de förtjänar. Det är grunden och det gör så mycket på slutresultatet. Det finns i mängder med färger i Scrapbutiken och är av hög kvalite.

Det fina mönsterpappret är från Landstoken och jag har använt det både på framsidan och insidan. Stämpeln är från Reprint.

Stämpeln är från Reprint. Pärlorna är från Creativ och finns i ark med olika färger och storlekar.
Silverpappret är också från Creativ och jag har använd det nästan som ett band i detta kort.
De små blommorna har jag tillverkat med en julblommsstans från Nellie Snellie -Floral punch - finns i Scrapbutiken som allt annat jag använt. Jag har tryckt ut i två olika färger och sedan en liten dutt med liquid pearls i mitten. Men jag använde bara stansen inte mönsterdelen.
Bara för att det är en juldekoration behöver man inte använda den som det.


Den stora blå blomman är ihopsatt av blommor från Landstoken med en brad från Inkido.

Bildmålarnas nya Alla hjärtansdagstämpel

Framsidan i sin helhet
Spetsar och band finns i mängder i Scrapbutiken det är bara att komma in och vraka och välja! 

Ses om en vecka 
/Nettan

5 kommentarer:

  1. Åhhh så snyggt. Så gulligt och underbara färger.
    Jätte fint papper och kul vikning.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för era kommentarer.
    /Nettan

    SvaraRadera
  3. Så fint kort! Älskar blomsterhjärtat och den söta stämpel.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tackar, den lilla julblomman blev väldigt fin i blått och bildmålarna är alltid juvliga.

    SvaraRadera