lördag 2 februari 2013

Enkelt men Underbart romantiskt

I mitt senaste dt-kitt fick jag ett papper i A4 storlek från  Paleda. Det var creme färgat och randigt. Jag kombinerade det med ett rött cardstock och ett helt underbart band med hjärtan. Bandet är från Trendtex och jag skulle kunna använda det hur mycket som helst.

Jag kommer visa er två olika kort som jag gjorde med hjälp av dessa material.

Idag är det dax för ett enkelt men som jag tycker väldigt romantiskt kort.

 Använde ett creme färgat cardstock som bas. Skar sedan ut en rektangel av det röda cardstocket. En lite mindre rektangel av det fina randiga papperet satte jag i ovankant. Sedan satte jag fast det underbara bandet med hjärtan och en spets (finns också i butiken) nedtill på det randiga papperet.

Blev inspirerad av hjärtana på bandet så jag klippte ut två ur wellpapp på fri hand. Drog lite med en stämpeldyna runt kanten på dem innan jag monterade dem med 3-d kuddar.



Sist satte jag fast underbara rosknoppar och blossom blomma. Några röda halvpärlor av märket Reprint lyfte kortet.

Ha en riktigt bra dag och hoppas ni kommer in och kollar in detta band, för jag har en känsla av att det kommer gå åt som smör i solsken nu inför Alla Hjärans Dag.


1 kommentar:

  1. This is so pretty thanks for comment on my blog the image you can from http://www.deviantart.com/ just type in the artist name Jade dragonne and the papers are all freebies form sites on my side bar
    Jacki xx
    http://scullduggery-cardsbyjacki.blogspot.co.uk/

    SvaraRadera