tisdag 26 mars 2013

Underbart papper

Idag visar jag en "vårig" layout. Dels tycker jag färgerna på papperet är våriga, fina pasteltoner... Papperet var så fint mönstrat att jag faktiskt funderade på att bara rama in det och sätta upp det som en tavla. Men sen började det klia i fingrarna och det blev en layout. Men jag har försökt att inte sätta på så mycket för jag vill att papperet ska vara i fokus. Kolla in här hur snyggt det är:










Jag satte fast ett kort med sonen som är ute och cyklar för första gången - är inte det vår så säg.
Band om ett jättefint band med stygn på i nerkant. På högra sidan om kortet klistrade jag fast en fin blomranka. Satte dit två olika sorter med extra blommor. Några små pärlor fick det bli också.


Stack in en tag bakom kortet eftersom jag ville dokumentera lite men inte skriva på layouten. Då är det ett mycket bra tips att skriva på en tag och skjuta in bakom kort eller papper.




Ovanför kortet skrev jag rubrik som jag täckte med glossy accent. Limmade också fast en fin liten sädesärla och en extra blomma. 
Allt material finns i butiken!


Hoppas nu ni får en vårig vecka och glöm inte vår påskkortstävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar