söndag 24 mars 2013

Påsk-korts-tävling 3




Påsk-korts-tävling 3

Nu har tiden gått ut för påsk-korts-tävling 2 och här kommer nr 3 den sista delen.

En korttävling per vecka med nya utmaningar och instruktioner att följa.
Man får poäng för varje tävling man är med i sedan röstar DT-tjejerna och Scrapbutiken efter sista tävlingen.

Denna veckan vill jag att ni gör ett bidrag som innehåller:

två färger och en/flera kycklingar

(en liten förklaring: Bakgrunden är svår att påverka beroende på vad man använder för metod för att färglägga så detta räknas inte precis så som mitt vita akvarellpapper. Använder ni ett motiv får motivet innehålla de naturliga färger som behövs, grönt gräs, brunt hår, en grå sten osv. men det som går att påverka ska begränsas till två färger)

Här kommer mitt inspirationskort:

Som synes valde jag gult och rosa som färger.
Det är gjort på Scraqpbutikens nya papper Bazill Basic paper  - Romantic Mauve ett underbart gammelrosa papper med prickar och Reprints nya yellow dots samt akvarellpapper. Till prickarna har jag avnvänt Liquid pearls - buttercup


Som vanligt är motivet målat i Distress Markers, men Scrapbutiken väntar på att få in en ny penna som jag ser fram mot att få testa. Jag kommer inte ihåg vad den heter men jag kommer att presentera den så fort den kommer.Bildmålarnas stämplar - det är två äldre påskstämplar och stenen. Flickan är dock ny för mig. Jag hade hoppats på att få hem mina nybeställda bildmålarna men på grund av mycket arbete har jag inte lyckats ta mig in till butiken. Förhoppningsvis kanske det kan bli något nästa vecka.  Det är roligt att sätta ihop flera stämplar till ett stort motiv.

De rosa rosorna och rosenbandet kommer från Reprint Här ser ni också mina två kycklingar som jag har använt. Det är valfritt att använda hur många man vill men minst en.

Priser:
1-5 deltagare: Scrapbutiken och deras dt-tjejer utser en vinnare som får ett hemligt dekorationspaket.
Fler än 5 deltagare: Scrapbutiken och deras dt-tjejer utser en vinnare som får ett hemligt dekorationpaket + ett dekorationspaket som lottas ut bland deltagarna.


Bidraget ska vara nygjort och skapat endast för denna tävling. Blogga ditt bidrag. Lägg till ditt bidrag under inlinkz. Har du ingen egen blogg kan du  skicka en bild till mig på rogestad(snabel-a)telia.com Jag skickar svar att jag fått in bidraget. Hör du inget så hör av dig igen, då kan det ha hamnat i skräpposten. 
Det går också bra att lämna in bidrag i butiken.


Tävlingen nr 3 är öppen fram till kl 12.00 den 31 mars. 


Scrappa lugnt!

/Nettan



Vi ser fram emot ditt bidrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar