fredag 22 mars 2013

Snart är det påsk...

hur ligger ni till på påskkortsfronten? Jag gillar verkligen att göra påskkort. Kanske därför att jag bara skickar iväg ett par stycken. Julkort gillar jag ju som ni vet men dessa använder jag inte själv utan försöker hitta andra som vill.

Hos Scrapbutiken finns nu massor med fint som passar utmärkt att använda till påskkort. Idag har jag använt ett av de nya A4 papperen från Reprint. Gillar att de har kommit med mönstrade papper i denna storlek eftersom jag ibland gillar att scrappa så att det får plats i vanliga pärmar.

 Det här är riktigt pastelligt och fint, tycker ni inte? Har också använt mönstrade tags från Reprint. På den här skar jag lite vid blommorna så att jag kunde sticka in mitt stämpelmotiv så att det nästan se ut som kaninen står och balanserar på staketet, eller hur?


 Har också använt två av mina favorit dies som också finns hos Scrapbutiken förstås. Den ena är bladrankorna. Kommer i två pack så att man kan använda åt vilket håll man vill. Jag brukar ibland ta av mina lite om de känns för stora. Sen har jag använt en dies som kommer i set med tre. Det ingår ett staket, en fågelholk och en liten fågel. Helt underbara!

 Färdiga rosetter finns det också gott om i butiken - massor härliga färger och olika dekorationer i mitten. Toppen att ha att dekorera med när man själv inte tycker om att göra små minirosetter. Har också använt rosa blingstenar som kommer på ett jätteark, hur prisvärda som helst!

Till sist har jag använt massor av glitter, gult på påskliljorna och kopparfärgat på prickarna på tagen.

Trevlig helg!

1 kommentar: