torsdag 21 april 2011

Papermania-mani....

...har jag nu när jag fått detta kort i mitt DT-kit!
Det är ett av flera olika, helt vita kort som är färdiga att dekorera efter tycke och smak.
Me like!
Jag visar här ett kort som har ett rutmönster, ungefär som ett fönster. Jag har använt ett rött diskret mönstrat papper och tyvärr, omigen hade jag redan limmat in titeln och tillverkare!... Men lugn, Petra och Jonny i butiken vet vad pappret heter.
Man kan välja om man vill rama in en bild eller text och sedan limma igen. Jag har valt att ha det öppet eftersom jag tänker skriva mycket i mitt kort.
Ibland behövs det inte så mycket för att ett kort ska se arbetat ut. Här har jag använt ett mönstrat papper som är lite blankt och ser lite lyxigt ut. 
Så här ser kortet ut när det är stängt. Blommorna är privata men finns hos Scrapbutiken tillsammans med en uppsjö andra blomster!
Det gröna bandet på framsidan är en smal remsa grön cardstock som jag böjt och limmat dit. Även en vit pärlemorpin hittade dit. De gröna krusidullerna är skaften på rosorna som jag rullat runt en pensel och sedan dragit isär lite.

Här syns det diskret mönstrade pappret.
Den lilla buketten på framsidan är en liten miniatyr av buketten som jag har på kortet. Åtminstone i färg...
Ikväll kommer det fler underbara kort från Papermania!
På återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar