fredag 8 april 2011

En layout med Timepiece.......

Idag har det tillverkats en layout, riktigt roligt eftersom det var ett tag sen nu.
Denna gång har jag använt ett die-cut papper från BoBunny (Timepiece). Ett jättefint papper som jag försökt att inte täcka för mycket av, ville verkligen att den fina klockan skulle synas.

Jag skar bort yttre ramen på diecut-pappret, satte dit en ram av stansade och veckade pappersremsor och sedan dit med den yttre ramen igen.

Fotot sitter på en röd fotomatta för att komma fram och synas lite mer.

Blommorna är egen tillverkade av utklippta cirklar i tyll och tidningspapper. Bara klippa ut cirklar i lite olika storlekar, skrynkla lite och sätt ihop. Jag har använt en ganska stor blingsten som mitt på blommorna, men i butiken finns jättefina rhinestones och pärlor som passar perfekt. Stansade ut några fjärilar som dekoration också. Tror att jag är inne i ett "fjärilsstim" just nu, använder fjärilar på mycket.

Har också använt en jättesöt die-cut ram från Inkido (flera sorter är på väg in i butiken). Rolig, fin och tusen olika användningsområden. Jag stämplade på min med en textstämpel och färgade den lite med en fluid-chalk dyna.



Jag stansade som sagt ut fjärilar men om man inte vill det så finns det fina fjärilsstämplar i butiken. Denna är en favorit som blir jättefin att stämpla på mönstrat papper och sedan klippa ut och fästa på layouter, kort, paket eller vad som helst. Naturligtvis går det bra att färglägga stämpeln själv också.

Fjärilsstämpeln finns i flera olika storlekar, allt efter smak.

2 kommentarer:

  1. Åh, så fint!
    Jag köpte det pappret när jag var i butiken senast. Vet precis vad jag ska göra! Kommer CASE-a dig! Tack tack!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, pappret är otroligt fint. Ska bli spännande och se vad du hittar på.
    Kram!

    SvaraRadera