torsdag 27 januari 2011

Distressa loss

Idag vill jag visa ett kort där jag lekt med distresser, masker från Tim Holtz och egna mister. Jag klippte till ett vitt papper i måtten 14*14, satte fast maskerna på pappret och distressade med flera färger som antique linen, walnut stain, mustard seed, vintage photo, fired brick och scatterd straw. 


När jag var nöjs såg det ut såhär, då är det bara att torka av maskerna på överflödig färg och ta bort dem.


Sen tog jag mina minimistersflaskor som jag blandat vatter, distressink och perfekt pearls i och spraya över. Jag valde black soot, fired brick och vintage photo. Låt torka.


Fäst på ett tillskuret kort i 15*15 och dekorera efter humör. Jag stämplade vildas hjärta på fär det är ju så vackert utan färgläggning :)


Tagen har jag färgat in med hjälp av distress ink mister som jag sprayat på ett overheadpapper och doppat den i ett par gånger. Men det visar jag mer om i morgon ;)


Även på insidan har jag använt mig av samma teknik.


Det var allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar