fredag 7 januari 2011

Ett minialbum

Sist när vi skulle ha dt-träff började jag på detta minialbum. Idag har jag färdigställt det, nåja nästan i alla fall. Har lite kvar men jag tänkte visa er i alla fall...



Jag använde mig av ett kopparfärgat cardstock som bas. Jag använde olika typer av spellbinders för att stansa ut sidorna till albumet. Sedan har jag använt papper från Pysselgumman och tror det är Graphic 45.
Har bundit ihop albumet med två metallringar som man kan öppna och stänga. Men man kan ju använda sin Bind it All eller med snöre, läderremmar eller dylikt.
På ringarna har jag knutit fast olika snören och band. (Fjärilen och nyckeln är eget material) Om jag inte minns helt fel så har dock Petra en annan sån här liten nyckelcharm.

Första sidan dekorerade jag med ett fotografi på vårat nya hus och adressen. De små fåglarna som bygger bo tyckte jag var väldigt passande. En av fåglarna klippte jag ut och satte fast med hjälp av en 3-d kudde för att sidan inte skulle bli så platt.


Uppslag nr 2 visar hur huset såg ut under en del av sommaren då vi bytte panel och målade om det från gult till grått. Klippte ut en färdig tag som fanns på ett av papperen och ringade in datumet då vi köpte huset. Bakom fotografiet satte jag ännu en tag med lite text om vårt sommarprojekt.
Sedan kommer ett uppslag om blommor. Gillar sidan med fjärilen och halvpärlorna.


Nästa uppslag handlar om hur lyxigt jag tycker det är att bara kunna ta med sig barn och fika och gå ut och sätta sig på altanen och bara njuta. Fjärilarna fanns också med på baksidan av ett papper. De blir så fina när man klipper ut dem och monterar dem på 3-d kudde tycker jag.


Sen har vi ett uppslag som jag inte gjort riktigt färdigt än. Kunde inte bestämma mig vad mer jag skulle ha. Men jag dekorerade det med ännu en fjäril och ett superfint guldband och en hjärtformad brads. Den andra sidan valde jag att låta ett annat guldband ta plats och satte därför bara mönsterpapper på halva sidan. Stansade ut hål för bandet med hjälp av en Fiskars kant stans.



Sista uppslaget fick handla om lite höstbestyr. Plantera stanpartisväxter och lökar. Kolla in den fina metallfjärilen!


Baksidan av albumet. Hittade ett papper med husmönster på.



Hoppas att ni har blivit lite inspirerade till att göra minialbum. Det är verkligen inte så svårt som det kan verka. Jag kommer att visa er ett par andra sätt till under dagarna som kommer. Imorgon blir det nog tyvärr ytterligare ett sent inlägg. Mannen i mitt liv fyller nämligen år. Ha en trevlig fredagkväll och scrappa lungt!

3 kommentarer:

  1. Så härligt minialbum. Blir så inspirerad av både färgerna och temat, är alldeles för dålig på att scrappa mitt boende.
    De får bli mitt nyårslöfte, göra ett minialbum om när vi bodde i lägenhet.

    SvaraRadera
  2. Jätte snyggt *nickar*

    Kram Gurkiss


    http://gurkiss.com/scrapbooking

    SvaraRadera
  3. Superfint verkligen, har haft mina funderingar att göra ett jag med men det är så mycket projekt man får i huvdet hela tiden :)

    SvaraRadera