torsdag 31 oktober 2013

Julkortsutmaning nummer 6

Hejsan alla julkortspysslare....

Ja nu är det inte bara jag som har dille på jul, nu har ju faktiskt ganska många affärer startat upp sin julskyltning.... Hoppas ni fortfarande är sugna på att göra fler kort till jul, i så fall kommer här

Julkortsutmaning nummer 6

Vintage

Vi vill att du skapar ett julkort i vintage stil. Det betyder att kortet ska se lite gammeldags ut!  Du väljer själv färg och form på ditt kort. Kortet ska vara klart senast den 12 november  kl 23:55. Du får gärna kombinera denna tävling med andra men vi vill att du länkar till oss i ditt inlägg. Lycka till!
Kom ihåg att länka till ditt aktuella inlägg och inte till din blogg!  



Vi tycker också att det är dags för en liten vinstchans igen! De som deltar i julkortsutmaning nummer 6 har chansen att vinna ett litet dekorationskitt. Allt du behöver göra är att följa reglerna och utmaningen ovan! Vinsten kommer lottas ut bland de som lämnar in sitt bidrag i tid.




Här kommer ett litet inspirationskort där jag använt mig av ett av de nya julpapperen som kommit hem till Scrapbutiken. Scrapbutiken har nämligen tagit hem många superfina papper från MME´s serie Vintage Christmas och jag har använt Holly som ser ut så här. Jag har använt ett rött cardstock som bas.

Holly - VC1007
Så här blev mitt kort:

Jag har rivit längst kanterna på papperen och sedan dragit med en brun stämpeldyna för att få dem att se lite äldre ut. Tomtebilden är från ett äldre julpapper med olika tags på (Reprint tror jag), men jag tyckte bilden såg lite äldre ut också. Sen har jag använt en bronsfärgad metalldekoraton, pärlor, blommornätband, fint vittband med rött tryck och en liten trädekoration.


Trädekorationen har jag först färgat in med stains och sedan lagt ett lager glitter ovanpå. Här ser ni också kanterna på pappern lite bättre.




3 kommentarer:

  1. Kul tema denna gång. Skapar för fullt och är snart klar :) Denna gång ska jag minsann inte missa deadline!

    SvaraRadera
  2. Underbart tema! Hoppas jag hinner sno ihop något :-)
    Så har jag en fråga: jag var med i förra julkortsutmaningen, men jag fanns inte med på poänglistan. Räknades inte mitt kort?
    Allt gott!
    Outi

    SvaraRadera
  3. Oj vad svårt detta var då jag kass på vintage men nu har jag gjort nåt som ska likna det iallafall :- )

    Kraaaam

    SvaraRadera