måndag 30 maj 2011

Till mors dag...

...tänker jag hylla mig själv! Som 2-barnsmor och fru till en fin man kretsar mitt liv runt detta nav- min familj. Och dagen till ära tänker jag visa er min LO om min värld!  =)
I senaste DT-kitet låg det helt underbara papper från Glitz design. Här har jag använt ett till bakgrunden, ´Lace with grace rose`. Bilden ser lite blek ut men pappret är så milt och ´försiktigt`. Mitt foto är utskrivet på ett matt fotopapper i sepiatoner så det smälter in i Glitzpappret rätt bra!
Under familjen har jag veckat ett grönt organzaband på dubbelhäftande tejp och satt i några matchande gröna halvpärlor.
Namnen har jag skrivit med CosmoCrickets små stickers Tiny Type (privata).
De stora rosorna har jag gjort med McGillstans (privat). Jag använde ett annat Glitz papper till dem- ´lace with grace floral`. Jag har även använt små rosor i grönt och vitt. Bladen hittade jag låååångt ned i mina lådor....
Ovanför rosorna sitter en urläcker charm som jag har använt flera gånger, den gör sig varje gång!
Jag hittade även en bred grön spets i mina lådor. Den klippte jag isär och satte som små band lite under rosorna.
Titeln har jag gjort med min underbara Fanciful Labels från Cuttlebug. Jag har färgat in kanterna med en brun Distressdyna. Texten är utstansad med QK:s Sophisticate.

På torsdag får ni ser mer av dessa papper, kanske ett kort eller ytterligare en LO, vi får väl se.....
Ha en bra dag och
på återeende / Linda

1 kommentar: