onsdag 4 maj 2011

Lättvarierat påsktema......

Trots att påsken är över har jag gjort några påskinspirerade saker. Anledningen var nog mest att jag hade svårt att hålla fingrarna borta från det söta påskpappret från Pion Design. Här kan man ta sig en närmare titt på det, tycker det är så fint med den svaga text som ingår i mönstret.

Detta kort med tillhörande gable box är ju som sagt gjorda med påskpapper men går naturligtvis att variera i oändlighet, jul, höst, kärlek, sommar, vintage osv........




Först visar jag en bild på kortet.

Det mönstrade pappret sitter på ett ljusbeige cardstock. Klistrade därefter dit ett "vykort" ur detta klippark, så söta och användbara. Dekorerade med bla blommor, spets och knappar.

Den lilla remsan med blommor som är fäst ovanpå spetsen kommer från samma klippark som jag nämnde tidigare.

Knappen som jag stämplat med en textstämpel kommer också från butiken.



Material från Scrapbutiken:

Ljusbeige cardstock

Mönstrat papper ("Nykläckt" ur Sagan om våren-serien från Pion Design)

Klippark från Pion Design

Knappar

Gula rosor

Vit spets


Övrigt material är en stämpel från Vilda Stamps och dekorationsbär från Magnolia.



Detta är min allra första gable box men definitivt inte den sista, lätt och rolig att göra. Mallen till just denna boxen kommer från tidningen Magnolia Inc. Massor av inspiration och mallar finns om man söker på "gable box" på tex Google.


Jag har använt samma mönstrade papper till boxen som till kortet. De söta textremsorna kommer från ovannämnda klippark, har försökt att klippa så dom ska se ut lite som banderoller.

Jag stansade ut ett hål i boxen som jag sedan täckte med en bit av ett creme fraiche lock. Det tittar fram en lite kyckling, den kommer från detta papper.

Har försökt att dekorera så det syns att kortet och boxen hör ihop.



Hoppas att någon idé poppat upp hos er nu. Vore så roligt att se om ni inspireras och gör något liknande. Kommentera gärna och länka till eventuell blogg. Är nyfiken på att se vad ni hittar på.



1 kommentar: