måndag 9 maj 2011

En flirt med...

...en känd sång framförd av Marilyn Monroe känns som en bra titel till det här kortet!
Det mönstrade pappret är från ett Papermania- block. De innehåller många fina papper. Det syns inte så mycket på dessa bilder men detta papper glittrar lite i ljuset. Det är lite blankt också, så det känns lite lyxigt!
Som dekoration har jag målat ett motiv från Kenny K; Luscious Linda. Jag har satt det på en oregelbunden ´matta` och gjort tre rosetter på ett tunt fint band och satt fast. I butiken finns det svarta band som jag har satt längst ned. Jag tycker det passar perfekt eftersom formen återkommer i pappret.
Och JAG älskar det- Det är ju förklistrat!
Jag visste vad jag ville ha för text men latheten gjorde att jag inte orkade stansa ut allt. Så, jag satte mig vid datorn och skrev ut en lagom stor text med en snygg font (Bradley nånting hette den). Sedan fyllde jag i med en brun penna så att det skulle matcha kortet. Ett tips: Skriv ut i en ljus färg om du vill fylla i med en annan penna, då syns inte texten under din valda färg.
Texten ramade jag in med samma svarta band. Hörnen var svårt att få snygga så då fick det bli några extra dekorationer! Är det fler som gör så?!
I sin helhet ser kortet ut så här:
 











Här ser man att jag monterat kortet som ett staffli-kort. Jag gjorde det mer liggande än jag brukar och det blev bra tycker jag. Då var det inte svårt att få kortet att av sig själv `vika upp sig´.
Sist kommer en bild på det svarta bandet. Man kan nästan ana den mjuka känslan. Bandet är nämligen av sammet! Det blir en fin kontrast med det blanka och lite glittriga pappret.


Hoppas ni får en bra dag. Jag vet att nu är vi många som börjar ladda för att förlusta oss på Scrapeventet på lördag! Jag kan knappt bärga mig!
På återseende / Linda

1 kommentar: