fredag 27 maj 2011

Dieförvaring

Idag har det verkligen varit scrapvänligt väder här i Ljungsbro då regnet hängt i nästan hela dagen. Och vad passar inte bättre än att ta tag i något projekt som varit planerat ett tag :)
Min Die-samling växer och jag har gjort ytterligare en av mina förvaringar och tänkte dela med mig av den till er som inte redan sett den i min blogg eller på SS.
Materiallista: 2 magnetiska övningskörningsskyltar ( tre om du köper den mindre varianten)
Jag köper mina på en besinstation ( samma varje gång he he he och jag lovar att de börjat titta konstigt på mig nu då jag sammanlaggt varit inne och köpt 12 stycken skyltar)
2 kartonger i valfri storlek, mina är i A4 storlek.
Och sen lite dubbelhäftande tejp och fina papper.
Eventuellt en kantstans men det är valfritt :)

Jag börjar med att dela mina två skyltar på mitten och lägger dem på kartongbitarna så jag får dem lagom i mitten, sen tejpar jag faste dem. Gör lika dant på båda två, dessa blir insidan jag fäster mina dies på.


Sen tar jag det mönstrade pappret och skär till så det passar runt kartongen och en bit in på insidan och stansar tre av kanterna.
Jag ser till att det är ca 2 cm kant som viks in så kanterna på magnetskyltarna döljs på insidan. Sen tejpar jag fast pappret. Gör lika dant på den andra kartongbiten.

Sen tar jag ett avvikande mönstrat (eller enfärgat) papper och gör ryggen av så det blir lite som en bok. För att dölja skarven på insidan så använder jag mig av någon dekorativ scraptejp.
Ett förslag är att dekorera utsidan med diesen du har tänkt att ha i den för det underlättar när man får ihop några stycken. ;)
Här kommer mitt färdiga resultat.


Och utsidan...


Alla de vackra papprena finns i butiken :)
Och så en liten samlingsbild på alla mina diesmappar....


Har du något fundering eller idé du vill dela med dig om förvarinag som man kan göra själv skicka gärna ett mail till scrapbutiken @ hotmail.com.
Hoppas ni får en riktigt skön helg och glöm inte bort lilla mamma på söndag ;)
Kram

2 kommentarer:

  1. Gillar dina diesförvaringar väldigt mycket
    Har varit ner till macken här och inhandlat 8 skyltar och du hade rätt de är större än Biltemas

    Så nu ska här tillverkas diesförvaringar.

    SvaraRadera
  2. Vad använder du för kartong?

    SvaraRadera