onsdag 26 mars 2014

Sista delen av mini-album kursen

Ber om ursäkt att det har dröjt lite med den tredje och sista delen av mini-album kursen. Jag har inte varit riktigt kurrant och därför har det dröjt av lite. I den här sista delen tänkte jag visa de tre sista uppslagen i BoBunny albumet och hur man kan jobba med sidorna.

Det tredje uppslaget ser ut så här:


Jag gillar dessa vita sidor. De inbjuder verkligen till snöbilder tycker jag. De fina träden fick mig också att tänka på julgranar så det fick bli en kombination av dessa två saker på uppslaget. 



Har hållit sidan ganska enkelt dekorerad för att man ska se det fina trycket på sidan. Två granar utstansade på samma sätt som till framsidan och 1:a uppslaget. Tycker ofta om att hålla mig till några papper eller typ av dekorationer när jag gör mini-album för att de ska hålla ihop på ett bra sätt. Till titeln använde jag igen de fina klistermärksbokstäverna.




Tillverkade en gran som dekoration. Denna typ av gran har jag visat på en träff vi haft. Man gör den genom att klippa till en triangel av någon typ av karton (t ex flingpaket). Sedan stansar man ut massor av blommor ur grön cardstock. Viker blommorna på mitten. Dessa klistras sedan fast på kartongen, börja längst ned och arbeta mot toppen. När hela granen är klar brukar jag mista med grön mist för att få dem att glimra lite. Sedan kan man dekorera dem med kulor, stjärnor eller annat man tycker är fint. Jag har använt pärlor som kommer ihopklistrade på en lång rad. Perfekt då är det bara att trycka fast.


Uppslag 4 blev så här:

De här sidorna fick bli Lucia inspiration. Jag har använt mig av två kort. Dessutom syns ett tredje kort genom det fina hålet som är i albumssidan. Tycker det är en jättesöt detalj. Eftersom det fanns lite rött i mönstret på papperet så har jag plockat upp det som accentfärg och så fick det bli brunt eftersom det är en pepparkaksgubbe med på bilden.


Här har jag byggt en egen dekoration genom att använda en "platt" blomma som finns i butiken. Det var inte riktigt rätt röd nyans så jag målade blomman med en av mina röda ProMarkers pennor. Sen stansade jag ut en snöflinga och använda några röda rhinestones och dekorerade. Tycker också att de här vita metallhörnen är otroligt snygga.

Har också använt en riktigt härlig röd spets. Klippte av den i två längder och klistrade fast under kortet. Mer barkstjärnor och röda rhinestones.


Ni kanske började fundera på varför jag skrev att jag använt två fotografier. Jag tyckte inte riktigt att de fick plats på sidan. Därför gömde jag det ena fotografiet bakom det andra och gjorde en liten flik så att man kan dra upp och titta. Tänkte också att man skulle kunna skriva lite text på baksidan av det fotografiet.



 Här ser det lite tomt ut men jag tänker fylla på med lite personlig text under titeln här.



Då är vi framme vid sista uppslaget och en liten tjuvkik har vi ju redan fått genom hålet.
Så här blev uppslag 5:


Här har jag också använt en tag bakom kortet så att man kan dra fram den och skriva. Skylten med text kommer från ett diecut ark som jag också använt tidigare. Jag är inte helt säker på denna sida, kanske skulle det till lite mer guld? som stjärnorna jag hade på första uppslaget? Vad tycker ni?


Här har jag använt mer av det guldarket och stansat ut fina julkulor och hängt upp dem på lite brunt twine snöre.

Hoppas ni har blivit riktigt sugna på att ta hand om era gamla julkort!

Ha en underbar onsdag!

Ps Vill ni kika på albumet in real life så finns det nu i butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar