söndag 2 mars 2014

Grattiskort med embossing

Alldeles för sällan använder jag min embossingfön men i dag föll andan på.


Kortet är gjort i cardstock. På framsidan ett A4 glittrigt papper och Double Dot från Bo Bunny
Blommorna är Rosa Rosor som säljs i en förpackning.

Så till embossingen:

Här har jag använt mig av ett gammalt pulver som inte finns kvar i butiken längre.
men det finns många olika nya pulver.
 Gå gärna in och titta på dem:

För er som inte vet hur det fungerar så använder man sig av stämplar och en speciell stämpeldyna för embossing ,det är som en klisterdyna eller så använder man sig av en speciell penna. 

Sedan strör man pulvret över, häller av det som inte har fäst i limmet på ett dubbelvikt papper (för att kunna hälla tillbaka i burken). Sedan tar man embossingfönen och vips har man ett jättefint resultat.
Jag använde mig av bokstäver men man kan lika gärna använda sig av motiv.
   
Ses om en vecka /Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar