lördag 1 mars 2014

Mini-album från BoBunny

Jag blev så lycklig när jag fick det sista DT paketet av Petra. Hon ville att jag skulle visa er hur man kan arbeta med mini-album och som ni vet så ÄLSKAR jag mini-album!

Idag kommer jag visa er framsida och 1:a uppslaget. 

Från början ser albumet ut så här
Mini Album - 15114036

Det är av kraftig kartong och så himlans fint! Kostar endast 98 kr och Petra har även ett litet erbjudande när man handlar albumet. Det finns bara ett fåtal album kvar så passa på och häng med på denna lilla mini-album kurs. Givetvis kan man dekorera efter eget tycke och smak!



Framsidan

1. Börja med att sätta ihop albumet med hjälp av de två metallringarna som följer med. 
2. Dekorera framsidan.


Jag har använt olika snören och band och knutit fast dem i ringarna. Tycker det blir fint med band och snören som har lite olika struktur. Sedan har jag stansat ut lite granar med en Marianne Design dies och fäst med dubbelsidig tejp. Jag har också knutit ett tunt organsa band runt det som är it mitten av ramen på en av kanterna och sedan satt fast en liten julgrans charm. Till sist har jag satt fast en mängd röda rhinestones på den inre ramen.




1:a uppslaget

1. Rita av framsidans ram på ett kort. Klipp ut. Chalka kanten på kortet och klistra fast på ett creme färgat cardstock. Klipp ut runt fotot, ca  5 mm. Chalka runt kanten igen.


2. Stansa ut fler granar, chalka kanterna och klistra fast. Klistra fast fina dekorationer som barkstjärnor, rhinestones, blommor, pärlband och guldstjärnor.


3. Skriv dit en titel eller varför inte lite egen journaling. Jag har använt fina bokstavsklistermärken. Dessa är på rea nu och kostar endast 29 kr och då får du 425 bokstäver.... 







4. Granarna är utstansade ur BoBunnys Silver and Gold
Silver & Gold - 15101941
Jag har använt mig av båda sidorna för att granarna ska synas bättre mot varandra. Tycker det blir jättefin dubbel effekt när några sitter på framsidan och några på 1:a uppslaget men man ser dem igenom ramen.... 


5. Blomman har jag gjort genom att ta en platt röd blomma som säljs i butiken. Trädde sedan igenom stammen på pärlbandet i hålet i blomman och fäste stammen på baksidan av blomman med lite tejp. Sedan klippte jag av stammen så den inte sticker fram. Klistrade fast en vit blossom blomma ovanpå och monterade sedan blomman med klister på albumsidan. Till sist använde jag röd stickles på hela den röda delen av blomman. Klickar du på bilden så syns det bättre. 


Hoppas nu att ni har blivit riktigt sugna på att göra mini-album ihop med mig. 
Trevlig lördag önskar jag er alla!
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar