lördag 2 juni 2012

Glad sommar

Ett "Glad Sommar" kort. Bildmålarnas somriga Butterflies och Jilliean soups lemon juice (det kartongfärgade) Även om det idag inte verkar så vidare somrigt i snålblåsten och kylan men vi får väl hoppas att det kommer mer sommar igen.

Här kommer min gamla målarbok sedan jag var barn igen men jag tröttnar aldrig på de motiven. Distresse markers har jag målat motivet med.

Har varit inne och köpt diesen som egentligen är en ros mall men som man kan använda som board. En spets som jag har kvar sedan min intesiva sytid, som jag distressat lite med walnut stain (som vanligt). Kanten på bildmålarnas papper är uppruggad och distressad med samma som spetsen. Ramen är en dies från butiken likaså etiketten.

Lite glace för att fördjupa vattnet i fågelbadet.

Materialet som jag har använt finns att hitta i butiken och med alla spetsar som finns hittar ni säkert en annan fin spets om ni behöver.

Gå gärna in på min blogg och titta, jag har lagt upp lite nytt nu.
Ha en fortsatt skön helg!
/Nettan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar