söndag 15 april 2012

Barndomes glada dagar...

Den här gången hoppar vi över smycket och jag visar en liten bag i stället. När jag var liten hade jag en så fin målarbok att jag knappt ville rita i den därifrån kommer denna bild. Det är jag ju glad för i dag och att jag har sparat den i alla år. Den har givetvis behövt lite omarbetning för att få den på papper så jag kunde måla den, men jag blev väldigt nöjd resultatet.
Grunden är ett nytt papper Bazzil Basics paper. Detta har jag även använt till att färglägga "stämpeln" på för att få det lite äldre utseendet. Jag vet inte vad det mönstrade pappret med den svaga texten heter men om ni kommer till butiken kan Petra tala om det för er.
Själva bagen är från Silouette Cameo.
I handtaget satte jag rosor och spets.
Rosen är ett stopp/lås för banden som knyter igen bagen.
Jag har använt distress markers i olika färger och hållt mig till de bruna tonerna. Det tar tid att måla med dem men jag blir nöjd med färgningen och tonerna som blir så lyftande. I flickans hattband har jag använt Stickles i rosa och på en del av blommorna har jag använt liquid pearls.

Rosor i olika storlekar, spets och band.
På baksidan har jag använt Bo Bunnys klock- och hörnstämpel.
Här i sdan har jag även satt dit det mönstrade pappret. Allt har jag distressat kanterna på med Distress Walnut stain
/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar