onsdag 7 december 2011

Snö, tomtar o julklappar.......

Nu lyser det äntligen vitt på marken här. Jag har längtat efter ljuset som snön medför. Kan man annat än tycka om den här årstiden med alla ljus i fönstren och mys o pyssel inne.

Jag har ägnat mig åt lite paketinslagning och tillverkning av juletiketter.
Hos mina svärföräldrar har vi en lek där vi spelar om julklapparna, inga pengamässigt värdefulla julklappar men det är riktigt roligt.
Detta året har jag gjort tags till julklapparna för att göra dem lite roligare, har dessutom inte skrivit någon personlig hälsning på etiketterna så det går att ge bort dem igen för mottagaren.

Perfekt att använda olika spillpapper till tagsen. Jag har dekorerat båda sidor på tagsen, det blir fint att bara dekorera en sida eller en sida enkel och den andra full med fina saker.


Till den vita etiketten har jag använt detta vellumpapper från Papermania. Vita minirosor och olika stämplar. Här finns fina stämplar och här rosor av alla de slag. Glitterlim har använts ganska flitigt, här finns den silvriga som jag använt.


Till den andra etiketten har jag använt mig av ett mönstrat julpapper från inkido, både till själva etiketten och de urklippta barnbilderna kommer också från det pappret.
Dekorerad med minirosor och stämplar samt en liten kakservett. I butiken finns flera fina sorters spelbinders som fungerar jättefint istället för kakservett, här hittar ni dom. Glitterlim denna gången denna guldfärgade.


Ha en mysig tredje advent!
Kramar!

1 kommentar: