torsdag 22 december 2011

Fåglar

Själv hör jag till den skara som tycker om att mata småfåglar så här när det börjar bli kallt ute. Vi har fått en hel del besökare redan. Men min favorit domherren har inte visat sig än...

Jag tänkte idag bjuda er på en icke levande fågel utan en gjord av papper. Köpte ett kitt på IKEA. Dessa har jag använt som mall och ritat ut kroppen på vit cardstock. Sedan har jag använt den suveräna score-brädan från Martha Stewart-finns i butik, i alla fall fanns det något ex kvar när jag knep min;)
Skar till ett rektangulärt papper och bigade med ca 1 cm mellanrum. Sedan vek jag vingarna framåt och bakåt (som när man gör smällkaramell). Skar ut en skåra i kroppen och trädde i vinen. Drog ut vingen lite.

Så här blev de:


Skulle kunna bli fina som placeringskort till julmiddagen också. Fort gick de att göra också :)

Hoppas nu att ni får en fin julhelg! Läste en krönika i Corren. Tänk på era kära och nära och skynda och älska!

Kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar