tisdag 28 december 2010

Svar på tal...

Ja, jag är kanske lite sen med att hörsamma min kollegas utmaning men nu är min tolkning klar!
Jag tycker själv att jag har varit lite klurig för att kunna kringå några av kraven...

Ja, fotografera mitt i natten är ju inte det bästa men ibland har nöden ingen lag. Det var svårt att få bort blänket ur bilderna, jag hoppas man kan se något i alla fall.
Kattiz utmaning innehöll ju kraven att använda DT-kitet till att lifta hennes "Pysselgummor". Två olika stämplar skulle va´ med.
Jag valde att förstärka stämpelns form genom att använda en stor silhuett av en docka som bakgrund. Jag använde mig av ett Best Creation Inc-Basic Glitter Paper, de finns i flera vackra färger hos Scrapbutiken.
 Även min text finns på en liten docksilhuett.
Fotografierna är mattade med vitt cardstock, textrutan är inkad med en mörkbrun dyna och satt med 3D-kuddar.

Jag valde en rätt enhetlig färgskala på hela LO:n. Så därför stämplade jag de små ryska dockorna med watermark ink. Innan det hann torka duttade jag på chalk i tre ´jordiga´ färger. Det gör att stämpeln blir mild och smälter nästan in i pappret. Mysigt, tycker jag.

Den andra blomswirls-stämpeln använde jag till att mönstra pappret jag använde till den stora pilen och till titeln (använde vanlig brun slät cardstock- privat). Jag gjorde på samma sätt här, använde watermark ink och duttade på chalk i två bruna nyanser. Överflödig färg torkade jag bort med en tunn pappersnäsduk.
För att få fokus på en viss pojke på fotografiet använde jag en grafitgrå Pearlmaker (privat) och gjorde små pärlor i en cirkel.
Pilen förstärker väl lite också i och för sig...!

Texten är stansat med Sissix´s Slobbery kiss. Jag använde det mönstrade pappret jag gjorde till pilen. Jag satte ett bronsfärgat band under bokstäverna för att ytterligare understryka sonens  egensinnighet!
"Får jag inte som jag vill, då håller jag mig inte på strecket".
Jag avslutade med att dra med en brun penna runt alla bokstäver för att lyfta fram dem lite mer ur pappret.

Allt material finns i Scrapbutiken om inget annat sägs i ovanstående text.

Det var en rolig utmaning att göra och det ska bli spännande att se vad Helene hittar på nästa vecka.
Men innan vi får se det så ska jag försöka visa er mer av det underbara och roliga DT-kit vi har förärats med.
Jag tror minsann att ni kommer få se något blått eller petrol-färgat imorgon...
På återseende / Linda

1 kommentar:

  1. Lyckats bra ser jag! Kul idé att få med gummorna på mer än ett sett :)
    Kanonbra jobbat! Hoppas ni hade det bra igår :)

    SvaraRadera