lördag 4 december 2010

Gå-bort-present

Idag visar jag ett fodral till en chokladkaka. Det är nåt enkelt att ta med när man ska bort i mellandagarna. Jag gjorde det enkelt för mig och tog en vanlig Marabou 200g. Naturligtvis kan man altra vilken fin chokladask som helst.


Från början var tanken att stämpla på det mönstrade pappret och färglägga direkt på men när stämpeln väl var på plats smälte den in så fint i pappret att jag gjorde helt om!
Istället tog jag en svart penna och målade byxorna svarta och lade in lite svart i håret för att få balans i bilden. J


Jag var noga med att lämna lite omålat som markerade låret, magen och hängslena. Då blev det liv i bilden fast ingen färg eller skuggor var tillagda.
Det knepiga var att stämpla runt hörnet (?).
Jodå, naturligtvis blev jag så ivrig så jag hade bigat alla kanter och satt ihop med dubbelhäftande tejp innan jag stämplat, det hade ju varit mycket enklare om jag hade stämplat först...
Men det gick bra ändå och jag tycker det blev en kul detalj att svansen fortsätter på kortsidan.
Det mönstrade pappret är Inkido´s vackra Christmas Elegance - red diamonds. Alla kanter är inkade med svart dyna.
Tagen och granen är av vanligt kraftpapper.
Tagen har svart inkad kant med svarta foambokstäver (ursprung okänt) och ett lyxigt guldgult band från Scrapbutiken.
Granen är en privat dies- Marianne Design.
Jag avslutade med en hälsning från Sockertrollet =).

Imorgon ät det lördag och då blir det mer juligt och vintrigt som jag ska visa,
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar