lördag 4 december 2010

Grönt är skönt!

Ja, nu åter till dessa älskade julkort!
Idag visar jag ett kort som inte känns typiskt för mig. Det är väldigt enkelt och jag har kanske fått för mig att det ska vara lite svårt att bestämma vilka papper eller band eller dekosar man vill använda.
Detta kort tog mig 11 minuter att göra. Jag tittade på det och insåg att, ja, det var färdigt.
Det kan ju bero på skattkistan från Scrapbutiken =)...



Kortbasen, 15x15, är av en beige cardstock med aningen röd ton.
Jag började med att trimma en kvadrat av Inkido´s Classic flinga grön som jag sedan rev runt kanten. På den monterade jag en cirkel som jag stansat med en Martha Steward hörnstans. Jag använde samma CS som kortbasen är av.
Sedan klippte jag ur december månad ur Ladybugs fina dubbelsidiga papper Light a Candle- For JoyJag tog en svart penna och ringade in 24.

Lite snett stämplade jag God jul. Sedan satte jag dit en gran som har fått lite embossingpasta på grenarna. Den är det jättekul att leka med! När man värmer med embossingpistolen så kokar den upp och blir fint bullig, det gäller bara att skynda sig så att pastan inte hinner torka innan man värmer.
Längst ned klippte jag isär två snögubbar som egentligen är ett alldeles bedårande  självhäftande band. Jag tog fram den svarta pennan igen och markerade försiktigt små detaljer på gubbarna.



På insidan satte jag den rivna kanten som blev över från kvadraten på framsidan (jag tog upp den ur papperskorgen!). Två snögubbar fick avsluta hela kortet.
Enkelt och definitivt ett kort som kommer värma någon i juldagarna!

Material:
Allt material finns i Scrapbutiken utom granstansen som är privat (Marianne Design).

Undrar ni över något? Släng in en kommentar så ska jag försöka svara.
På återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar