måndag 21 april 2014

Cardstock och lite färg

Hoppas ni haft en skön Påskhelg i det fina vädret vi haft!

En sönderklippt trasig gammal barnbok fick bli grunden till detta album

Det finns två cardstock jag tycker om lite mer än de andra och det är french vanilla som jag oftast brukar använda men också denna bruna Bitter chocolate
 Skinnet kommer från en jacka jag köpte i en återvinningsbutik.

Först grundade jag med svart akrylfärg med lite glitter i sedan toppade jag med bronze lite här och där. Texten är dies som jag målat med bronze-färgen också.



Vid tillverkning av album som de här kan man använda sig av sådant material som är svårplacerade eller som har färger som normalt sett inte används, eftersom materialet färgas in.

Det går även bra att färga in metalldekorationer.

Ses om en vecka
/Nettan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar