onsdag 14 augusti 2013

Julkortsutmaning nummer 3

Hejsan alla duktiga julkortsmakare!

Vilka otroligt fina julkort ni gjorde till utmaningen snöflingor och pärlor. Jag återkommer på fredag med uppdatering av era poäng. Själv håller jag som bäst på att förbereder mig på att ta emot min klass imorgon och tyvärr har jag inte hunnit med riktigt allt som jag skulle önska i pysselväg. Hoppas därför på er förståelse för att jag kommer att uppdatera detta inlägg med lite fotografier och inspiration på fredag.

Till utmaning nummer tre tycker vi på Scrapbutiken att det är dags för ett pris. Vinnaren av utmaning nummer 3 kommer att få ett likadant kitt som jag fått för att inspirera er till denna och nästkommande utmaning. Ett superfint paket som ni absolut inte vill missa. Vinsten kommer utses av Scrapbutiken och dess DT-gäng. Beslutet kan inte överklagas. Den 10 september kommer vi också att presentera top 3 för utmaning 1-3.


 
Detta fina paket kan ni som deltar i vår tredje julkortsutmaning vinna.




Men ni är väl sugna på att sätta tänderna i utmaningen nu på en gång?

Tänkte väl det...

JULKORTSUTMANING NUMMER 3
DJUR

Vi vill att du skapar ett julkort där det finns ett eller flera djur med på något sätt. Du väljer själv färg och form på ditt kort. Kortet ska vara klart senast den 3 september  kl 23:55. Du får gärna kombinera denna tävling med andra men vi vill att du länkar till oss i ditt inlägg. Lycka till!
Kom ihåg att länka till ditt aktuella inlägg och inte till din blogg!  
Visst är detta motiv ursött? Jag klippte ut det och tagen ur mönsterarket från kittet. Sedan har jag använt mönsterpapperen och det vita cardstocken. (Bandet är också från Scrapbutiken men ur privat gömma)

 Merry Christmas remsan klippte jag också ut ur mönsterarket. Har använt häftapparaten, tycker det ser lite coolt ut. Har också rivit längst kanterna för att få ett lite slitet utseende.

 Använde en kantstans längst ned på cardstocken.


På granen har jag lagt på snö så den blir lite 3-dimensionell.  Ritade runt motivet med en svart penna. Har också dragit runt alla kanter med en brun chalk dyna.

14 kommentarer:

  1. Kul utmaning. Har precis färglagt en stämpel med en fågel på så nu får det bli ett kort också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter toppen, ser fram emot ditt bidrag!

      Radera
  2. Sådär nu är mitt julkort klart

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Attans att jag missade nr 2 men den här hittade jag till iaf så nu finns mitt kort i bloggen =)
    Kram//Y

    SvaraRadera
  4. Då hänger jag på! Missade dom 2 första....

    SvaraRadera
  5. Mysigt inspirationskort med fin bild och underbar röd färg. Gillar när julkorten blir lite åt det mörkröda hållet.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din rara kommentar! Jag tycker också att det är en härlig nyans för ett julkort. Tror att det skulle kunna bli riktigt snyggt ihop med rätt grön också!

      Radera
  6. Kul tema denna gången.
    Jättefint inspirationskort och
    kitet är en lockande vinst :)
    Trevlig helg alla.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den snälla kommentaren! Kul att ni gillar priset. Själv tycker jag det har varit jättekul att använda.

      Radera
  7. Äntligen har jag hunnit med denna roliga utmaning. Jag har haft så fullt upp med livet i övrigt att det är över en vecka sedan jag pysslade. Åh så roligt det var att komma igång idag igen :)

    SvaraRadera
  8. Ibland är det himlans körigt! Härligt att du hittade lite tid!

    SvaraRadera