söndag 20 januari 2013

Två allahjärtansdagkort

Här är det första av två kort som jag presenterar i dag. Fotot speglar inte kortet så jättebra. Grunden är en vit cardstock som jag färgat in med akvarellfärg i silver. Kortets form är en dies som finns i butiken. 

 Här har jag fortsätt att använda de fina tagg:s  som jag presenterat veckorna innan. På hjärtat har jag använt en tagg från Cherry Lynn - B189 Sentiment Frame #1

Rosor i fina färger från Inkido. Charmsen är från Bildmålarna

Pärlor på band från Creativ. Här har jag satt lite glitterlim mellan varje pärla.

De fina metallhörnen från Landstoken.

För att inte avvika i färg skrev jag med blyerts. Motivet är från bildmålarna och det är ett motiv som går att använda som pepparkasflicka också givetvis målat med Distress markers som vanligt.


Här kommer andra kortet.


Kortet är gjort på cardstock i gråbegie ton och rosa. Ramdiesen är från Sizzix och går att använda till så mycket. Håller på att bli en favorit efter så kort tid. Diesen är gjord av MajadesignVintageSummerBasic1921 också en favorit. Silverpapper från Creativ. Glitterlim i silver är ju aldrig fel.
Hjärtat är utstansat och kommer från Sizzix.
Bokstäverna är klisterbokstäver som finns i ark från Glitz.

Allt kommer från Scrapbutiken

Ses om en vecka /Nettan



1 kommentar: