måndag 10 oktober 2011

Människans bästa vän...

...sägs ju vara hunden. I vår familj har vi livliga diskussionen om vilken ras vår nästa familjemedlem ska ska vara av.
I väntan på att barnen ska växa till sig så får stora sonen nöja sig med en hund i pappersformat!
Hjärtlöst? Kanske, men oj vad rolig den var att göra!
Mallen hittade jag genom mitt jobb då jag sökte på praktiska bilduppgifter. Mallen finns på krokotak.com .
Jag gjorde denna snälla tax som ett lapptäcke av månadens kit-papper, FancyPants To the moon- space travel och Moon rays. Moonrays-pappret använde jag båda sidorna av. Väldigt användbara mönster och färger!
Det kanske är svårt att se men basen är ett gul cardstock och sedan har jag gjort paper-piecing av hela hunden förutom ansiktet som jag behöll gult. Jag har satt brun ståldråd som morrhår och glossat ögonen och nosen- så klart. Ingen lycklig jycke utan en kall och blank nos!
På bilden ser man att den här vovve är så färsk att nosen inte blivit riktigt svart än....
Därför kan jag inte heller göra de stygn som jag tänkte skulle hålla ihop honom. Är jag ensam om att göra saker i fel ordning när skaparlusten tar över?....
Som Ernst skulle säga: Denna hund har ett eget uttryck! Vem kan motstå denna blick?
För att få alla mönstrade delar att sitta bra har jag satt dit bred dubbelhäftande tejp på baksidan INNAN jag klippte ut alla bitar. Däremot glömde jag inka alla delar innan jag tog bort skyddpappret från tejpen....
Allt papper kommer från Lindas kit nr 3.
Övrigt material: brun ståltråd, glossy, svart penna och distress-Vintage photo.

Nu hoppas jag ni alla får en bra vecka, glöm inte oktobertävlingen med temat Marin!
På återseende // Linda

1 kommentar: