fredag 31 januari 2014

Motorväg eller grusväg?

Vet inte om ni känner igen er men ibland har man en helt klar tanke med något man vill göra. Som jag hade i tisdagskväll när jag var och pysslade hos Scrapbutiken. Jag hade tagit med mig en färdigmålad stämpel med den här lilla söta sköldpaddan på trehjuling. Jag hade planerat att jag ville göra ett grattiskort till en pojke... Ska väl inte vara så svårt...

Men ack vad jag bedrog mig, tror att jag provade fem olika upplägg på kort, med olika papper, olika dekorationer mm innan det slutligen slutade med att detta enkla kort blev till....




Visst är papperet underbart? Perfekt till pojklayouter eller kort! Papperet är MME, serien heter Boy Crazy och papperet heter Seeing Stars, det och några till i denna underbara serie finns förstås i butiken!

Men något grattiskort? Nja det blev det kanske inte just nu i alla fall.

Så min slutsats är att ibland fungerar skapandet som en motorväg och ibland som en smal och krokig grusväg.... 

Så nu undrar jag. När du skapar, åker du oftast på motorväg eller grusväg?

Hoppas du får en riktigt härlig scraphelg. Glöm inte att Scrapbutiken har öppet på lördag!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar