torsdag 16 januari 2014

En liten bok med Maja Designs ljuvliga papper

Hej! Nu är det torsdag och veckoslutet närmar sig. Idag tänkte jag visa en liten "bok" eller, om man så vill, ett kort med flera flikar. Det blir vad man gör det till. Jag har tänkt att fylla boken med några texter så småningom.



Till denna skar jag ut en remsa vit cardstock 30,5 x 15,5 cm och bigade den på två ställen, så att den gick att vika så här. De underbara pappren är från Maja Design, två olika kollektioner. Till framsidan använde jag Sofiero Strolling down the Rose Path. På kanterna har jag strukit med en stämpeldyna från Versacolor i färgen Pinecone. Den är liten och behändig, otroligt dryg, räcker länge länge och är riktigt prisvärd. Jag har provat andra stämpeldynor men återkommer alltid till Pinecone.


Ett av de andra pappren är Sofiero A Romantic picnic in the Park.


Det fina fjärilspappret är Maja Design Vintage Spring Basics 6th of May. Baksidan av det pappret är randigt. Det beiga pappret är baksidan av Sofiero Strolling down the Rose Path.


Det rutiga pappret är baksidan av Sofiero a Romantic picknic in the Park.




Fjärilarna är helt underbara att klippa ut och dekorera med. Lite pilligt, men väl värt ansträngningen :-) Jag klippte ut några stycken och limmade fast på ett par av sidorna.



Här är en detaljbild på bokens förstasida. Den fina kronan finns att köpa i Scrapbutiken, liksom blommorna.


Glitterlimmet är Stickles Diamond och det passar perfekt på allt i rosa romantisk stil. Det skimrar i både rosa och ljusblått och är jättefint! Här har jag också använt de ljusgrå halvpärlorna från Melissa Frances och mörklila och vitt organzaband. Allt finns i Scrapbutiken.


Den söta lilla kronan blev en favorit och jag måste nog skaffa fler... Det finns massor av fina trädekorationer i butiken. Här har jag satt dit en av de urklippta fjärilarna, som också fått lite glitterlim på sig.


Önskar nu er alla ett fint veckoslut och hoppas att vi ses här igen nästa torsdag!
Kramar, Outi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar