lördag 12 januari 2013

Dies från Cheery Lynn

Idag tänkte jag visa ett kort där jag använt en dies från Cheery Lynn som heter Christmas Ball. Det här är en toppen dies som går att använda till så mycket mer än just jul. Idag har jag använt den till ett bäbis kort och jag kommer även längre fram visa hur den kan användas till en present till en bäbis (eller kanske bäbisens föräldrar?). Ni ska också få se hur den kan användas som bordsdekoration och givetvis nu när vi närmar oss kärlekens månad blir det lite sånt me´. Så här ser diesen ut. Snygg eller hur?

På det här bäbiskortet har jag använt den som en matta under stämpeln eller som en doily kan man säga. Stansade först ut den i lila kardstock. Sedan stansade jag ut en cirkel som jag täckte över mitten med så att det bara blev som en ram. Så här:


 Allt material är från butiken. Papper är Bildmålarna och en rest bit från ett Maja Design papper. Kolla in det fina bruna nätbandet. Läckert eller hur? Blommorna har jag byggt upp genom att sätta rosor på tunna rosa blommor. Den vita pennan är en gelpenna. Superbra - rekomenderas verkligen!
De rosa rhinestenarna säljs på ett jätteark och sitter på en rad. Men de går alldeles utmärkt att böja fast runt kanten på en cirkel så här också. De går också att klippa isär och sätta några stycken nere i kanten som jag gjort med de vita pärlorna. (Bokstäverna är privata, men liknande finns i butiken)


Så här blev hela kortet:


Fortsatt trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar