lördag 19 januari 2013

Cheery Lynn - babygåva

Idag fortsätter jag att visa hur man kan använda sig av diesen Christmas Ball från Cheery Lynn. Jag har stansat ut fyra stycken bitar. Vek alla bitarna på mitten med den "rätta" sidan innåt. Sedan klistrade jag ihop två halvor från två olika bitar. På så sätt bildades en 3d boll.

 Jag satte fast två prickiga organsa band upptill och nertill. I ovankanten satte jag också fast tre pärlor och under bollen knöt jag en rosett av en bit spets. Satte fast små halvpärlor på alla platser där det bildades cirklar på disen och mitten klämde jag in lila rosor.


 Så här ser den ut i sin helhet. Klicka gärna på bilden för att se lite bättre!

Längst ned på bandet fäste jag en stämpel som jag färglagt med ProMarkers och Faber Castell. Skrev ut två likadana stämplar men jag spegelvände den ena. På så sätt ser den lika ut på båda sidor. Tänkte också att man skulle kunna fästa fast en liten skylt på bollen där det exempelvis kan stå välkommen till världen lilla ......

Ha en härlig helg och på tisdag bjuder jag på ett Lycka till kort.


1 kommentar: