söndag 14 oktober 2012

Här kommer min tolkning av tävlingen med två inspirationskort, men som är väldigt lika varandra.
 
 
Kort nr 1. Kanonfina nya stämplar från Reprint som finns i butiken Flickan och snöflingorna. Dessa säljs i prisvärda förpackningar med flera olika motiv. Mina nya Martha Stewart-stansar bildar spetspappret. Detta på en grön cardstock. Inuti  kortet har jag använt samma God Jul-stämpel som med det vita kortet, men jag fotade det inte. 
 
 
 
 
En privat God Jul stämpel. Blommorna är gjorda i min nya blomstans och präglingstans -
Floural stans. Glitterlim runt hela bilden i koppar-glitter. Även brads:en har fått lite glitterlim.
 
 
Så här ser pappret ut, men jag tyckte bäst om baksidan.
Reprints nya papper  - Snälla barn - finns i Scrapbutiken
 
 
 
 
Kort nr 2.  Samma stämpel, samma papper men vit cardstock som bakgrund. Här har jag också lagt till en större snöflinga från Reprint. Jul-stämpeln är också en stämpel från de stora prisvärda arken jag nämnde tidigare.
 
 
 
 
 

 Glitterlim i silver runt hela bilden. Detta kort fick ett mindre spets-papper. Det är ju det som är så smart med dessa stansar, att man kan variera storlekarna beroende på vad man vill använda dem till.

 Hela stämpeln med flickan.

 
Inuti har jag använt en privat God Jul - stämpel. Samma som i det gröna kortet.
 
Jag hoppas jag har gett er lite nya ideér till era fina kort som ni bidrar med i tävlingen.
 
 
Ses nästa vecka och då troligtvis med ett troll.
Scrappa lungt!
/Nettan
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar