tisdag 26 juni 2012

Romantik....

Hejsan I vårt sista DT-paket fick vi allesammans exakt samma saker och riktlinjerna att man skulle använda allt och göra en LO. Jag tycker dessa utmaningar är superroliga. Att se hur olika saker man kan göra fast det är exakt samma material man använder. I kittet fick vi: 1 vitt cardstock 1 grönt cardstock 1 mönstrat papper från Reprint As time goes by - Angels 4 rosa rosor 1 vit swirls 7 utstansade gröna blad 1 vit spets 1 vitt organsaband Kommer ni ihåg vad Linda gjorde förra veckan av detta kit? Jo så här såg det ut: Jag började med att skära ner mitt vita cardstock med ca 1 cm. Sedan skar jag bort en bit av papperet från mitten. Denna bit använde jag sedan till att lägga som en matta bakom mitt kort. Det vita cardstocket knöglade jag också ihop innan jag klistrade fast det på det gröna cardstocket. Jag har skrapat runt alla kanter för att få ett lite slitet utseeende. Jag skar även ner det mönstrade papperet och sparade det översta vänstra hörnet. Sedan klippte jag ut cykeln och en klocka som är mönster i papperet. Dessa använde jag som dekorationer. Spetsen fäste jag över och under kortet. Den vita swirlsen valde jag att klippa itu och spred ut den i ena hörnet. Jag klippte även ut ur resterna av det mönstrade papperet rundlar som jag gjorde blommor av. Jag stansade också ur samma papper ut en mängd fjärilar som jag monterade ovanpå varandra så att det blir lite 3-d effekt. Till sist använde jag de fina rosbladen och försökte bygga upp som en liten rosbuske nere vid cykeln. Jag satte även där dit några egengjorda blommor samt fjärilar. Det enda jag använt från egna gömmor är halvpärlor samt siffrorna i datumet. Allt annat kommer från Scrapbutikens kit! Ha nu en riktigt skön tisdag! P.s Håll utkick här framöver så får vi se vad Nettan knåpat ihop av samma kit!

3 kommentarer:

  1. Jättefint och romantiskt.

    SvaraRadera
  2. Vacker LO och jättekul att se hur olika resultaten blir trots att ni använt exakt samma material.
    Kram Outi

    SvaraRadera