måndag 18 juni 2012

Dagens......

...uppgift var att av ett särskilt kit skapa en LO. Allt material som ingick skulle vara med. En utmaning som passar mig, då behöver jag inte fundera utan bara få allt att passa ihop!
Naturligtvis har jag utgått ifrån ett kort på mina barn. Inte ett bra kort alls men viktigt för oss. Lillebror gungade för första gången och Storebror var så underbar och omtänksam. =-)


Den stora blomman och bokstäverna är privata men allt annat material finns i butiken. Knappen i blomman finns också i butiken.

Den vita swirlsen är en nyhet i butiken. Storleken är perfekt för kortmakare och som utfyllnad på LO:s. I love it! (Inkommer under veckan.)
Tidigare inlägg har också visat dessa fina rosblad. Det är också en nyhet som kommer in i veckan till  butiken. Det är en stans som först stansar ut bladen och sen lägger man dem i en torrembossingstans. Då kommer det fina mönstret fram i bladen. De säljs som ett kit. Håll utkik under veckan för de kommer nog att gå åt som smör i solsken!


Runt kortet ha rjag satt denna fina spets. Den finns i flera färger. Den är lätt att använda när den är så nätt, tycker jag.
För en gångs skull hade jag tid att faktiskt bara för denna LO:s skull ta fram symaskinen. Det blir så fint att sy lite på både kort och LO:s!
Kanten på det mönstrade pappret har jag först ruggat upp och sedan inkat med Distress Stains, vintage Photo.
Det syns att jag fortfarande tycker att det är kul att klippa fram vissa detaljer ur ett papper, eller hur?...
Ramen är gjord enligt min fiffiga uppfinning från förra måndagen, kolla här.

Så här blev den i sin helhet. Ett vackert papper gör att man inte behöver så mycket dekorationer. Och det här pappret ÄR vackert!
Det är ett  dubbelsidigt papper från Reprint, Angels - as time goes by. Baksidan var också så vacker att jag måste nog skaffa ett papper till.... ;-)

Hoppas alla får en härlig midsommarvecka!
Själv börjar jag få semesterkänningar, bara en vecka kvar......
Var rädda om er och på återseende!
                                                             // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar