tisdag 23 november 2010

Nästa generation...

I månads-kitet ingick ett vackert och ´lugnt`papper från Pion design- Förgät mig Ej.Jag har inte riktigt förstått nyttan med att ha ett papper randigt rakt över. Men nu blev jag ju rejält utmanad att hoppa ur min bekväma box och tänka utanför( ursäkta klyschan).

Snabbt stod det klart att mitt gamla problem dök upp; "Men det här pappret är för vackert för att klippa i".
Är jag ensam om detta? För min del har det gått så långt att jag köper två av samma papper, ett att klippa i och ett i reserv(?)!
Nåja, ingen mening med att börja bena upp det här....;)

Sonika bestämde jag mig för att behålla pappret helt, jag struntade i cardstock.


När jag hade mattat fotot med benvit och brun CS och stämplat rubriken kändes LO:n klar.
Men så lätt får det ju inte vara, eller?
Eftersom fotot i allra högsta grad är rörigt, vill jag inte ha för mycket dekorationer.




Då klippte jag ut en gren ur samma bruna CS och stansade ut några löv ur Inkido´s papper Tuva Lagoon som jag knölade till och sedan inkade kanterna med en brun dyna.
Jag satte några löv ut i LO:n och satte dit lite pappersnöre som jag delade på och krusade. Även på grenen fick det plats lite snöre.
Idén var att det skulle ge en känsla av vind, lyckades jag?



Ibland kan man bli så nöjd!
Jag tycker om när stämpeldynan överrensstämmer så bra med pappret. Det var lite plock eftersom jag var tvungen att stämpla två gånger. Då är man tacksam för Clearstamps....
Iden med att stämpla bokstaven p på varandra är ett exempel på "Linda-fort-och-fel". Jag upptäckte stavfelet när jag var helt klar med rubriken. 
Det sägs att ur misstag föds framgång. Det hoppas jag verkligen!



Jag avslutade med att göra en enkel tag att sticka upp under fotot med min text. Jag satte en stump av det gröna pappersnöret som grepp. Där ser man bredden på snöret när det inte är delat något.

Jag valde att låta fotot ramla snett och även den bruna mattan. Jag tycker det motverkar alla raka linjer i pappret.

Cardstocken som jag använt är spillbitar i benvitt och mörkbrun.
Alfabetet ingick i ett månadskit från Creative Club för några år sedan. Det är en favorit eftersom det innehåller å, ä, ö.
Resterande material kommer från Scrapbutiken.
Tack för idag!
På återseende! / Linda T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar